piątek, 24 marca 2017

Karimata Quechua Forclaz M100 - Recenzja


Dzisiaj zrecenzuję budżetową karimatę Froclaz M100 od Quechua.
Zapraszam!


Dane

Wymiary: 180x 50 x 0,7 cm
Objętość po złożeniu: 6,6 l
Masa: 210 g


Karimatę od Quechua mam już bardzo długo. Nie kupowałem jej z nastawieniem na bushcraft i outdoor, bo nawet o tym wtedy nie myślałem, było to jakieś 4 lata temu. Potrzebowałem jej na wakacyjny obóz leśno-survivalowy, więc szybko pojechałem z mamą do Decathlonu i najtańsza karimata wylądowała w koszyku.
Okazało się, że ta karimata będzie towarzyszyć mi na każdej wyprawie, aż do teraz.


Jeśli chodzi o wymiary, to ze mną nie ma problemu, bo jestem niski, ale osoby powyżej 180 cm wzrostu będą wystawać. Przyczepię się jednak do szerokości, ponieważ jest ona "na styk", według mnie karimata powinna być szersza, aby mogła zapewnić komfort, a nie spanie w jednej pozycji (na plecach).
Forclaz M100 jest typowo letnią karimatą, jednak ja używam ją także w zimę w połączeniu z bardzo ciepłym śpiworem. Daje radę, ale raczej nie na dłuższy czas i na pewno nie zapewnia komfortu, oczywiście w zimę, w lecie to zupełnie inna bajka, ten produkt został stworzony właśnie dla niedzielnych turystów podbijających Morskie Oko :)


Taktyczny klapek rozmiaru 42 dla skali :)
Jeśli chodzi o wygodę samą w sobie czyli miękkość, to jest ona wystarczająca jak na tę kwotę, ale raczej trzeba szukać jak najlepszych miejsc, nawet mały patyk będzie przeszkadzał podczas snu.


Od spodu mamy warstwę folii aluminiowej i ciekawą teksturę, która na pewno w jakiś sposób zabezpiecza przed osuwaniem się karimaty na podłożu.
Dodatkowo izoluje i zapobiega ścieraniu się pianki wykonanej z polietylenu.

Cena

Tutaj najważniejszy moment, ponieważ Forclaz M100 kosztuje jedynie 20 zł!
Myślę, że wady wytknięte powyżej jak na produkt wakacyjny za "grosze" są do zaakceptowania.

Warianty

Jeśli potrzeba wam trochę większej karimaty, Quechua zrobiła jeszcze wersję M200, która jest szersza o 10 cm, waży 2 razy więcej i jest więcej w niej więcej pianki (o 0,3 cm).
Model M200 kosztuje już 50 zł, ale myślę, że następnym razem skusiłbym się własnie na tą większą wersję, albo porządną karimatę.

Zalety
  • wytrzymałość na ścieranie
  • cena
  • uniwersalność

Wady
  • małe wymiary
  • mały komfort
  • słaba izolacja termiczna

Podsumowanie


Karimata Quechua Forclaz M100, to produkt typowo nastawiony na wakacje i używanie od święta. Nie jest to sprzęt specjalistyczny, który nawet w zimie zapewni nam ciepło. Kiedy byłem Chorwacji, ta karimata na plaży spisywała się idealnie. Podczas każdej mojej wyprawy korzystam z M100, która nie daje mi 100% wygody, ale zawsze pomoże. 

Forclaz M100 mogę polecić osobom, które będą używać jej w ciepłe i pogodne dni, dla tych bardziej zakręconych, radzę przyjrzeć się karimatom z wyższej półki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz